live
Супутник ASTRA-4A 12073 МГц. Поляризація-Н. Символьна швидкість 27500 Ксимв/с. FEC 3/4

"Золота дзиґа": перемога "Кіборгів", фанати "DZIDZIO Контрабас" та червона доріжка без "рагулів"

20 квітня Українська кіноакадемія на урочистій церемонії нагородження оголосила імена лауреатів другої національної кінопремії «Золота дзиґа». Цього року українська премія вручалась у 18 номінаціях

Перш ніж писати про саму "Золоту дзиґу" на кілька секунд перенесу вас у темне минуле. Аби просто нагадати, що у нас відбувалося із кінопреміями усього років зо два тому.

Найбільш глобальною, звісно, була премія Спілки кінематографістів. Але знали про неї переважно самі члени спілки, які влаштовували її самі для себе. Червоною доріжкою, ясна річ, і не пахло, як і журналістами. Точніше, їх зазвичай було один-двоє, часом камера якогось телеканалу приїздила і згодом виходило два з половиною матеріали, де автори обов'язково називали цю нагороду "українським "Оскаром".

Власне, й усе. Були й інші кінопремії, але зовсім дрібні, стежили за ними переважно у кінотусовці, та і то не завжди. Але минулого року з'явилася "Золота Дзиґа" і журналісти "українським "Оскаром" почали називати її. І це вже було ближче до істини, позаяк переможців теж визначали члени кіноакадемії, яку в Україні організували якраз перед першою "Дзиґою".

nullМинулорічна премія минула з відчутно більшим резонансом, ніж усі церемонії, які проводилися раніше. Але, однак, грандіозною подією її назвати не можна було. Ну, ми ж про "український "Оскар" говоримо, чорт забирай. У суспільстві не було якихось особливих дискусій, вболівань, улюбленців. Червону доріжку традиційно обговорювали десь на "Рагулях" із беззмінними заголовками а-ля "Хто це, мамо, мамо, хто це?".

null

Ведучі "Золотої Дзиґи" Василіса Фролова та Ахтем Сеітаблаєв

Але цього року усе інакше. Цього року – перемога.

Найперше і найголовніше тому, що починаючи з літа ми отримали кілька справжніх кінохітів. Стрічок, на які масово йшли глядачі, про які писали у пресі, люди у соцмережах ділилися враженнями (позитивними чи ні), а, отже, з'явилися і актори, яких запам'ятали, які стали дійсно зірками. І на червоній доріжці глядачі мають шанс впізнати героя, якого ще недавно бачили на великому екрані.

Ну і вже точно за такої ситуації з'являється обговорення тих, хто переміг. Добре, давайте вже затягаємо цього "Оскара" до кінця. Щороку після церемонії нагородження як мінімум кілька днів, а то і більше, люди перемивають кістки лауреатам. Ось і у нас вже щось таке накльовується. Фанати Дзідзьо буркотять, що "Кіборги" перемогли несправедливо. Фанати "Кіборгів" нарікають, що неактивно голосували, тому у глядацькому рейтингу переміг "DZIDZIO Контрабас", а це ганебна ганьба.

Разом із тим, почалися обговорення у самій кінотусовці, і ось найголовніші теми для суперечок.

"Кіборги"

 

Ця стрічка є яскравим прикладом, коли думки розділилися. Фільм зібрав дуже пристойний бокс-офіс і отримав любов багатьох глядачів. Дехто двічі ходив, а це ого-го який показник. Втім, серед кінокритиків, кінематографістів і, так би мовити, поціновувачів більш рафінованих фільмів, "Кіборги" не у фаворі зовсім. Поширена думка, що це взагалі не кіно, а радше телесеріал, який потрапив на великий екран.

І саме ця стрічка отримала головну нагороду і ще п'ять нагород в інших номінаціях.  Рідко хто це говорить на публіку, але, зазвичай, серед нашої фестивальної, синефільської публіки поширена думка про зіпсовані смаки українців. Зіпсовані телебаченням, дурнуватими серіалами, поганими вітчизняними фільмами. І тепер, варто лиш з'явитися чомусь хоч трішки кращому, це щось оголошують шедевром і закидають нагородами. Тому навіть дивно, що ця стрічка отримала нагороду саме від людей з індустрії.

null

Режисер і актор Ахтем Сеітаблаєв з нагородою за "Найкращий фільм"

Особисто я не вважаю "Кіборгів" примітивним телемувіком, хоча б через хорошу акторську гру та прекрасний сценарій, який написала одна з найкращих наших драматургів Наталя Ворожбит, яка зрештою і отримала нагороду в номінації "Найкращий сценарист". Втім, рішення кіноакадеміків мені теж видається трохи дивним, позаяк вони мають судити саме за професійними критеріями. А це часто кардинально відрізняється від того, за чим обирає своїх улюбленців масова аудиторія. І це абсолютно нормально, так і має бути, але зараз виходить, що коні і люди змішалися.

 

 

У номінації "Найкращий фільм" була стрічка "Рівень чорного", про яку взагалі мало хто чув. Нагадаю, її від України минулого року висували на "Оскара". Після показу на Одеському кінофестивалі роботу закидали компліментами за експериментальність, незвичність та глибину. Для багатьох українських знавців кіно "Рівень чорного" заслуговував на премію саме від професійної спільноти. Але, се ля ві – талант цього разу програв народній любові. Хоч і цей фільм не залишився без відзнаки, за "Рівень чорного" оператор Валентин Васянович отримав нагороду в номінації "Найкращий оператор-постановник".

"DZIDZIO Контрабас"

null

Михайло Хома чекає на нагороду фільму "DZIDZIO контрабас"

Тут питань нема взагалі. Фільм переміг у категорії "Вибір глядача" – це було абсолютно передбачувано. З армією фанатів Михайла Хоми взагалі важко конкурувати. Не варто і згадувати, що поціновувачі кіно крутили носом від "DZIDZIO Контрабас" ще більше, ніж від "Кіборгів", але це і не їхня номінація. Голос народу, так би мовити.

null

Команда фільму "DZIDZIO Контрабас" отримує нагороду "Вибір глядачів"

Щоправда, і тут злі язики здійняли галас, мовляв, голосували проплачені боти, фан-клуб Дзідзьо зібрався і в єдиному пориві накрутив голоси, тим часом як про саме голосування знали далеко не усі. Хай там як, а доказів у нас немає. Сама ж нагорода особливих дискусій не викликала, хіба чергові плачі, що в українського народу зіпсований смак і ради на це немає.

Сергій Лозниця

null

Сергій Лозниця на Одеському міжнародному кінофестивалі

Скажи мені, чий Лозниця, і я скажу тобі, хто ти. Переможець номінації "Найкращий режисер-постановник" спричинив якщо не ґвалт, то усе ж деякі непорозуміння. Усе тому, що чітко не можна стверджувати – український він режисер, чи ні. Громадянство у Лозниці українське, навчався в Україні, але професійно сформувався в Росії та головні свої стрічки зняв про Росію. До того ж, фільм "Лагідна", за який він і потрапив до "Золотої Дзиґи", українським можна назвати зовсім умовно.

 

 

Це міжнародна копродукція семи країн, зокрема і нашої. Український внесок зробив продюсер Сергій Лавренюк (він же продюсер "DZIDZIO Контрабаса"), який просто докинув знімальній групі грошей, яких забракло до кінця виробництва. Частина нашої кіноспільноти вирішила, що цього замало для того, аби вважатися повноцінними учасниками копродукції, а продюсер просто "присмоктався" до проекту, аби походити червоною доріжкою на Каннському кінофестивалі, де "Лагідна" торік була одним із номінантів на "Золоту пальмову гілку".

null

Сергій Лавренюк отримує нагороду за Сергія Лозницю

Мені видається, що уся ця історія досить неоднозначна. З одного боку, так, Лозниця перебуває більше у російській парадигмі. Хоча і про Україну фільми теж знімає – кілька років тому був "Майдан", вже скоро на Каннському фестивалі покажуть його "Донбас". Росіяни часто позиціонують його як свого режисера, а ми якось і не дуже проти. Втім, я вважаю, що його перемога у режисерській номінації була цілком очевидною та заслуженою. Його конкуренти Валентин Васянович ("Рівень чорного") та Аркадій Непиталюк ("Припутні") хоч і дуже достойні професіонали, але тягатися з такою масштабною фігурою поки не можуть.

Зірки та червона доріжка

null

Команда фільму "Кіборги"

Минулі роки обговорювання різних вітчизняних червоних доріжок було радше потоком сарказму та висміювання. Особливо діставалося Одеському фестивалю, з його фріками. Вже за кілька годин інтернетом розповзалися фотографії людей як не у пір'ї, то у стразах. Дивакуватий одяг, який не збігався ані з дрес-кодом, ані зі здоровим глуздом – ось яка була головна фішка відкриттів і закриттів кінофестивалів.

Цьогорічна "Золота дзиґа" у цьому сенсі стала просто щастям. Звісно, не для стьобних сайтів, яким, в принципі, не лишили майже жодних шансів позловтішатися. Переважно усі гості дотрималися вказаного дрес-коду "black tie", пір'я особливо не було, як і іншого епатажу.

null

Гендиректор фестивалю "Молодість" Андрій Халпахчі

null

Михайло Хома

null

Президент Української кіноакадемії Вікторія Тігіпко

null

Сергій Степанський, переможець у номінації "Найкращий звукорежисер", та режисерка Марися Нікітюк

null

Дизайнерка Лілія Пустовіт

null

Акторка Ірма Вітовська

null

Режисер  Максим Наконечний та акторка Ірина Нірша

null

Актори фільму "Кіборги" Андрій Ісаєнко та Віктор Жданов, переможець у номінації "Найкраща чоловіча роль другого плану" та акторка Ксенія Жданова

null

 

null

Співачка Джамала на червоній доріжці

null

 

null

 

Усе ж прогрес, враховуючи що в Україні усе ще поширене зневажливе ставлення до дрес-коду, мовляв, що це за дурні умовності. Між тим, він надзвичайно важливий, бо допомагає створити потрібну атмосферу – святкову, небуденну, яка формуватиме потрібний настрій для тієї чи іншої події.

Що ж до знаменитостей, то тут теж йдемо правильною дорогою. Звісно, про той самий "інститут зірок" говорити ще зарано, але фотографії багатьох гостей вже точно не викличуть питання "хто це в біса такі?". Тут лише одна проблема – розвиватиметься усе це далі чи ні. Питання фінансування кінематографу у цьому році дуже дискусійне – гроші розділили між Мінкультом і Держкіно. Перший орган планує фінансувати патріотичну телепродукцію, а другий жаліється, що для розвитку саме кіно у 2018 році виділених грошей явно бракує. Чи це правда, зможемо побачити за кілька років – тоді буде видно, український кінобум набрав обертів чи зійшов нанівець.

Повний список лауреатів і переможців кінопремії "Золота дзига"

Почесний приз за внесок у розвиток українського кіно – режисер, сценарист, педагог В’ячеслав Криштофович.

Найкращий художник із гриму – Ліліана Хома ("Кіборги")

Також номінувалися:
Тетяна Герлак ("Припутні")
Олена Ходос ("Стрімголов")

Найкращий художник із костюмів – Світлана Симонович ("Червоний")

Також номінувалися:
Марина Коломієць ("Припутні")
Надія Кудрявцева ("Кіборги")

Найкращий звукорежисер – Сергій Степанський ("Стрімголов")

Також номінувалися:
Сергій Степанський ("Рівень Чорного")
Антон Бржестовський ("Кіборги")

Найкращий короткометражний ігровий фільм – "Випуск'97"

Також номінувалися:
"Бузок"
"Технічна перерва"

Найкращий художник-постановник – Шевкет Сейдаметов ("Кіборги")

Також номінувалися:
Євгенія Лисецька ("Припутні")
Владислав Одуденко ("Рівень чорного")

Найкращий композитор – Микита Моісеєв ("Стрімголов")

Також номінувалися:
Антон Байбаков ("Діксі Ленд")
Алла Загайкевич ("Будинок "Слово"")

Найкращий актор другого плану – Віктор Жданов ("Кіборги")

Також номінувалися:
Яков Ткаченко ("Припутні")
Олег Мосійчук ("Стрімголов")

Найкраща акторка другого плану – Ніна Набока ("Припутні")

Також номінувалися:
Лариса Руснак ("Стрімголов")
Римма Зюбіна ("Межа")

Найкращий анімаційний фільм – "Причинна"

Також номінувалися:
"Лабіринт"
"Хроніки одного міста"

Найкращий сценарист – Наталя Ворожбит ("Кіборги")

Також номінувалися:
Валентин Васянович ("Рівень Чорного")
Сергій Лозниця ("Лагідна")
Аркадій Непиталюк, Роман Горбик ("Припутні")

Найкращий оператор-постановник – Валентин Васянович ("Рівень Чорного")

Також номінувалися:
Юрій Король ("Кіборги")
Олександр Рощин ("Припутні")

Найкращий документальний фільм – "Будинок "Слово""

Також номінувалися:
"Манливий, солодкий, без меж або пісні і танці про смерть"
"Дельта"
"Діксі ленд"

Найкращий актор у головній ролі – В’ячеслав Довженко ("Кіборги")

Також номінувалися:
Дмитро Хом’як ("Припутні")
Михайло Хома ("Dzidzio Контрабас")

Найкраща акторка у головній ролі – Даша Плахтій ("Стрімголов")

Також номінувалися:
Олена Узлюк ("Припутні")
Лілія Яценко ("Чужа молитва")

Найкращий режисер-постановник – Сергій Лозниця ("Лагідна")

Також номінувалися:
Аркадій Непиталюк ("Припутні")
Валентин Васянович ("Рівень Чорного")

Приз глядацьких симпатій – «DZIDZIO.Контрабас»

Найкращий фільм – "Кіборги"

Також номінувалися:
"Dzidzio контрабас"
"Припутні"
"Рівень чорного"
"Стрімголов"


Премію "Золота дзиґа" вручає Українська кіноакадемія, яку було створено в лютому 2017 року. Ініціатором став Одеський міжнародний кінофестиваль. До складу правління увійшли 15 кінематографістів. Головою було обрано кінорежисера, заслуженого діяча мистецтв України Михайла Іллєнка.

Головним символом Національної кінопремії стала статуетка "Золота дзиґа", дизайн якої розробив український митець Назар Білик.

Всі фото - PR-служба Української кіноакадемії

новини партнерів

22 липня, 2018 неділя

21 липня, 2018 субота

22 липня, 2018 неділя

21 липня, 2018 субота

20 липня, 2018 п'ятниця

Відео

Введіть слово, щоб почати