Не кіно єдиним. Які серіали стануть популярними незабаром

Прихильники серіалів наступають на всіх фронтах і вже добралися до кінофестивалю в Одесі, де вперше в Україні телевізійний формат показали на великому екрані

"Одне суцільне телебачення" - ця культова цитата зі знаменитого “Москва сльозам не вірить” нагадала про себе вже на другий день 7-го Одеського кінофестивалю, в рамках якого пройшло декілька подій, присвячених старту нової позаконкурсної програми - “Серіали”.

Можна довго сперечатися про те, наскільки прийнятно на кінофестивалях демонструвати телевізійний продукт, проте однозначно зрозуміло, що організатори фестивалю ідуть в ногу з часом.

А він вказує нам на те, що фільммейкери вже давно не цураються знімати серіали: як телевізійні, так і художні. Більше того, серіали демонструються на великих екранах міжнародних кінофестивалів, отримують кінонагороди.

Серед тих, хто подався у серіальне виробництво помічені режисери Мартін Скорсезе, Тодд Гейнз, Бруно Дюмон. Актори теж масово пішли у кіно, бо попит більший і поле для маневрів набагато ширше.

“Серіали можуть вважатися новим кіно”, - заявила на прес-конференції в Одесі директор компанії Media Resources Management Вікторія Ярмощук. І з цією думкою важко не погодитись, зважаючи на те, які ресурси направлені на зйомки телевізійної продукції.

Мильні опери на кшталт “Династії” і “Району Мелроуз” поступово стали пережитком минулого. Телеглядач став більш вимогливим, а його естетичні вподобання не лише матеріалізувалися у придбання так званих “домашніх кінотеатрів”, але й у бажання дивитись продукт, який не поступатиметься тому, що показують у кінотеатрах публічних.

Сучасні серіали - це просто довгограюче кіно. Не більше, не менше. Проте, для тих, хто вкладає у виробництво рухомих картинок гроші - серіали значиміше кіно, бо приносять більший дохід. Директор медіахолдингу “Україна” Євгеній Лященко, наприклад, заявив, що “питання виробництва серіалів - це питання виживання ТБ і кіноіндустрії”. Спірне судження для країни, в якій нема кіноіндустрії.

До слова, Лященку належить і інший неоднозначний пасаж прес-конференції про те, що “менталітет українського телеглядача відрізняється від менталітету глядача європейського”. Після того, як журналісти перепитали у нього, що ж він мав на увазі, він пояснив це постійними дослідженнями інтересів телеаудиторії.

Не дивно чути це від людини, яка по суті відповідальна за нещодавній скандал з телесеріалом “Не зарікайся”.

Читайте також: "Не зарікайся". Кров. Ляшко. Україна

Загалом журналістам в Одесі презентували 6 серіалів, двоє з яких номінально мають українське походження. Протягом всього фестивалю, гості кіномайданчиків зможуть побачити перші дві серії кожного з анонсованих серіалів. А вже пізніше, вони з’являться на українських телеекранах.

Де саме покажуть серіали і коли широкій аудиторії - невідомо. На це питання конкретно не зміг відповісти ніхто на прес-конференції, відомо лиш, що двоє українських серіалів покажуть канали Ахметова і Пінчука.

Один з них був знятий у копродукції з Росією, але автори уточнили, що росіяни зрештою не дали фільму ні копійки і суть копродукції звелася до творчої співпраці росіян і українців. Інший український серіал - переважно російськомовний, в головній ролі - телеведуча Маша Єфросиніна.

Першим одеській публіці показали дві перші серії “Останні пантери” (The Last Panthers). Знятого у копродукції Великобританія-Франція у минулому році. У головних ролях - дворазові номінанти на “Оскар” Саманта Мортон і Джон Гьорт, зірка “Пророку” Жака Одіара Тахар Рахім, балканська зірка Горан Богдан і багато інших.

Окрім потужного виконавського складу, серіал відзначається майстерною операторською роботою. “Останні пантери” - це дійсно у першу чергу кіно, хоч і зроблене у форматі серіалу. У центрі сюжету - пограбування діамантів кримінальним угрупованням, яке діє по всій Європі. Складний, багатошаровий сюжет ні на мить не залишає байдужим, постійно зберігає інтригу і залишає у напруженні.

Щодо інших анонсованих серіалів, то організатори фестивалю підготували також презентацію бельгійського трилера “Готель Beau Sejour” (Beau Sejour). Це, як розповіли автори фільму, містична історія про дівчину, яка побачила свою смерть. Нібито її душа відділилася від тіла і бродить у пошуках допомоги, але ніхто її не чує і не бачить.

Ще одним бельгійським серіалом, який пропонують переглянути в Одесі є кримінальна драма “Ворог народу”(Public Enemy), яка заснована на реальних подіях. Режисер Метью Франсес і сценарист серіалу Крістофер Яті навіть запізнилися на прес-конференцію, бо летіли в Одесу через Стамбул, в якому ледве не стався військовий переворот. Проте, хлопці незважаючи на всі події були усміхнені і з задоволенням поділися незвичайною історією, розказаною у серіалі.

За їх словами, мова йде про серійного вбивцю з вигаданим ім’ям Гі Беранже, який відповідно до бельгійських законів звільняється від довічного ув’язнення і стає монахом.

Автори фільму відзначили, що у Бельгії заборонене довічне ув’язнення, що означає, що навіть особливо небезпечний злочинець рано чи пізно вийде на волю. Їх зацікавила реальна історія жінки-маніяка, що жила у Бельгії, яку вони адаптували для серіалу, тому що, на їх думку у цій історії “церква приймає диявола на служіння собі”.

Також гості Одеського кінофестивалю матимуть змогу побачити перші дві серії польського серіалу “Пакт” (Pact) про журналіста, що розслідує велику фінансову аферу, в якій замішаний його брат. Цей серіал є римейком норвезького трилера “Маммон”.

За словами організаторів, головним принципом відбору серіалів для показу в рамках Одеського кінофестивалю є їхня художня цінність.

Перевірити об’єктивність цього судження можна відвідавши Одеський кінофестиваль, який триватиме до 23 липня.