live
Супутник ASTRA-4A 12073 МГц. Поляризація-Н. Символьна швидкість 27500 Ксимв/с. FEC 3/4

В Росії образили пропагандою проросійського президента Чехії. Здавалося б, це неможливо


фото: Reuters
У день візиту в Сочі чеського президента Мілоша Земана, відомого своєю проросійською позицією, сайт телеканалу Міноборони РФ опублікував скандальну статтю про "Празьку весну"

Сайт російського телеканалу "Звезда" опубліковав статтю, яка доводила, що вторгнення радянських військ до країни в 1968 році пішло чехам лише на користь.

Не дружіть з ведмедем

Розміщений 21 листопада матеріал називався "Чехословаччина має бути вдячна СРСР за 1968 рік: історія "празької весни". Цього ж дня почався візит до Росії президента Чехії Мілоша Земана.

Це той самий Земан, який півтора місяці тому з трибуни ПАРЄ пропонував Україні "продати" Крим, бо його втрата - це вже "завершена справа". Але навіть політик з настільки міцними проросійськими поглядами не витримав російського знущання. Що зайвий раз доводить - навіть своїх друзів Росія не поважає.

Читайте також: Президент Чехії запропонував продати Крим Росії. Хто ще в ЄС може здати Україну

Автор статті Леонід Масловський відомий своїми матеріалами, які захищають політику СРСР як на внутрішній, так і на зовнішній арені. У черговому опусі він писав таке: "Введення військ до Чехословаччини в 1968 році не дозволило Заходу скоїти державний переворот у Чехословаччині за технологією здійснення "оксамитових" революцій і зберіг більш ніж на 20 років життя в мирі та злагоді всім народам країн Організації Варшавського договору".

празька веснаАвтор писав, що під час Другої світової війни Чехословаччина "постачала до військ Німеччини величезну кількість зброї, з якої вбивали радянських солдатів і мирних жителів нашої країни".

Хоча добре відомо, що під час Другої світової територія Чехословаччини була окупована Німеччиною та іншими країнами, тож сама вона не могла нічого "постачати".

Ображений Земан

Стаття сильно обурила Чехію та Словаччину. Це закономірно, бо "Звезда" - це не якийсь третьоразрядне видання, а телеканал і сайт, які є офіційним рупором Міноборони РФ. Наприклад, саме його керівнику Олексію Піманову міністерство виділило чималий бюджет на створення пропагандистського фільму "Крим".

"Неприпустимо, щоб російські ЗМІ, пов'язані з урядовими структурами, публікували твердження, які є грубим викривленням і образливою інтерпретацією подій 1968 року в ЧССР", - заявив міністр закордонних справ Чехії Любомир Заоралек. Обурення висловив також міністр оборони країни Мартин Стропницький.

У Словаччині, як пише "Радіо Прага", статтю назвали "вкрай невдалою" та закликали уникати повторення подібних заяв.

Земан назвав автора статті "журналістом-безумцем без мізків". Поскаржитись Путіну він не встиг, бо в Сочі статті не бачив і тому всі свої претензії вивалив російському прем'єру Дмитру Медведєву у Москві.

Останньому довелося виправдовуватися, хоча на той час статтю "Звезда" вже видалила зі свого сайту. Медведєв сказав, що стаття не відображає офіційну позицію Росії, яка сформульована в договорі 1993 року. Там вторгнення радянських військ характеризується як "неприпустиме застосування сили".

"Можете не сумніватися, нічого спільного з автором ми не маємо", - запевнив Медведєв.

А найсмішніше, що Росія вже не вперше демонструє чехам своє зверхнє імперське ставлення. У 2015 році Земан вже обурювався фільмом "Варшавський договір - розсекречені сторінки", який показали на державному телеканалі "Россия-1". У ньому вторгнення так само зображувалося, як дружній крок.

"Радянська окупація була не помилкою, а злочином, - говорив тоді чеський президент. - Російське телебачення бреше, і нічого іншого, крім того, що це журналістська брехня, я додати не можу".

Але дивним чином Земан не зробив для себе висновків з тієї історії, і от зараз отримав її повторення. У Кремлі черговий раз підтвердили, як вони вміють "наживати" собі друзів.

новини партнерів

14 грудня, 2017 четвер

14 грудня, 2017 четвер

Відео

Введіть слово, щоб почати