live
Супутник ASTRA-4A 12073 МГц. Поляризація-Н. Символьна швидкість 27500 Ксимв/с. FEC 3/4

Казки про об’єктивність


фото: Сноб
Брехня, замовчування, підміна понять, фотошоп – і це неповний перелік того, що використовують деякі російські ЗМІ

Журналісти «Сноб» зібрали понад двадцять прикладів брехні про Україну та спростували їх.

1.    Охлобистін та геї з «Правого сектора»

30 травня Іван Охлобистін опублікував у своєму Твіттері фотографію з підписом «Світкові гуляння в Києві з нагоди вибору нового мера». На знімку зображені двоє оголених чоловіків з райдужним прапором, а попереду – людина з прапором «Правого сектора» в руках.

Фото з твіттеру Охлобистіна

Насправді фото було зроблено на паризькому гей-параді в 2011 році, символіки «Правого сектора» на оригінальному фото немає.

Фото: "Сноб"

2.    Росіяни в одеському Будинку профспілок

Одразу після пожежі в Будинку профспілок з’явились повідомлення, що всередині були громадяни Росії. На доказ частіше за все надавалася ця фотографія:

Фото: "Сноб"

Насправді ж це фото з’явилось в середині квітня, у новині ТСН про «затриманих російських диверсантів», які нібито перевозили зброю та вибухівку в Україну.

Фото: "Сноб"

3.    Похорон ветерана СС

12 червня на сайті Politikus.ru з’явився запис про те, що у Львові відбулося поховання вбитих «фашистів». У статті блогера під ніком wesservic значилося, що «українська армія іде разом зі справжніми фашистами на вимушену війну проти мирного населення».

Фото: "Сноб"

Це фото було зроблено дійсно у Львові, але 2009 рокі, під час поховання ветерана СС Михайла Бендини. 

Фото: "Сноб"

Тоді цей похорон став предметом чисельних обговорень та обурень суспільства.

4.    «Правий сектор» та фашизм

3 червня український портал «Новини Росії» опублікував новину «Турчинов пропонує вбивати повстанців за 1300 гривень на місяць», проілюструвавши її фотографією, начебто зробленою на призивному пункті в Києві. У центрі фото – молода людина з татуюванням у вигляди свастики, позаду ще одна молода людина, на чиїй формі видно нашивку «Правого сектора». Насправді фото зроблено в 2005 році, орієнтовно – у тюрмі під час медогляду ув’язнених. Жодних нашивок в оригіналі немає. Утім, це фото отримало розголосу в соціальних мережах та блогосфері.

Фото: "Сноб"

Фото: "Сноб"

5.    IKEA та спальні мішки для «Правого сектора»

На початку червня російське видання  «Правда.ру» повідомило, що шведська компанія IKEA забезпечує «Правий сектор» спальними мішками, водонепроникними ліхтариками та дизельним паливом. Неназваний «представник власників IKEA» начебто заявив, що компанія буде й далі передавати необхідне обладнання для української армії, оскільки чекає на зміни від приходу до влади проєвропейських політиків.

Фото: "Сноб"

Це також виявилось брехнею: 9 червня компанія назвала новину провокацією та офіційно оголосила, що підтримка національної гвардії та «Правого сектора» суперечить корпоративній політиці IKEA.

Фото: "Сноб"

6. Візитівка Яроша

20 квітня в Слов’янську відбувся бій, у результаті якого загинуло три мешканці міста та двоє нападників. LifeNews повідомили, що на місті були знайдені посвідчення «Правого сектора» та візитівки Дмитра Яроша. Речі залишились практично цілими, у той час, як автомобілі, у яких начебто знайшли ці речі, згоріли вщент. Менше ніж за добу тег  #ВизиткаЯроша посів перші місця в трендах твіттера, а сам вислів став Інтернет-мемом.

 

7. Зруйновані вугільні шахти

8 липня «Россия 24» у випуску новин повідомила, що українські військові здійснили авіаційний наліт на Донецьк у Петровському районі міста. У сюжеті говорилось, що під вогнем опинилась вугільна шахта та розташований поряд завод. У доказ привели фото, на якому пожежники гасять залишки споруди.

Це фото було зроблене кілька місяців тому, і зображена на ньому інша будівля – згорілий льодовий палац «Арена Дружба».

8. Танки зі свастикою

Наприкінці квітня сайт Novorus.info («Центральне інформаційне агентство Новоросії») оприлюднив у рубриці «колонка головного редактора» замітку під заголовком «Хто є хто. Вторгнення київської хунти до Донецька отримало фашистський символ», проілюструвавши матеріал фотографією з військовими, які їдуть на БТРі з зображенням свастики. 

У реальності це фото належить агентству Reuters, було зроблено в середині квітня та ніякої свастики на танках немає.

9. Місцеві жителі гонять військових

6 липня у випуску новин «Первого канала» було показано сюжет про те, як армія України захищає міста від сепаратистів. Зокрема, показано момент, як жителі Краматорська не дають проїхати БТРу на намагаються вигнати війська з міста.


Сюжет «Первого канала» супроводжувався відеороликом двомісячної давнини.

10. Розстріл похоронної процесії

Телеканал НТВ у сюжеті про похорон загиблих сепаратистів у Слов’янську розповів, що процесія була обстріляна українськими військами.
«Загиблих у боях за Слов'янськ і Семенівку проводжали в останню путь триразовим салютом з автоматів. Коли пролунали постріли в повітря, українські силовики відкрили по жалобній процесії вогонь на ураження», - йдеться у повідомленні.

Якщо подивитись запис повністю, стає ясно, що по похоронній процесії ніхто не стріляє. Утім, звуки вистрілів дійсно є, але далеко, вочевидь, в околицях ідуть бої.

11. Ополченці з Сирії

29 травня телеканал «Звезда» опублікував новину під заголовком «Ополченці підірвали зенітно-ракетний комплекс нацгвардії в Донецьку» (нині видалена), додавши до неї відео, нібито зроблене під Донецьком. Копія запису, яка була представлена в новині, доступна на ютубі (у правому верхньому куті емблема телеканалу). 


Кадри, що потрапили в ефір, були взяті з більш довгого відео зіткнень у Сирії. Воно не має жодного відношення до Донецька.

12. Анатолій Клян з автоматом у руках 

Агентство «Інтерфакс» проілюструвало новину про загибель оператора «Первого канала» Анатолія Кляна фотографією, на якій він стоїть у військовій формі, з автоматом в руках на тлі втоптаного в бруд українського прапора.

 
Пізніше фотографія була замінена, проте оригінальне оформлення досі доступно в веб-архіві

Насправді на фотографії зображений сепаратист ДНР, який не має нічого спільного з загиблим журналістом.

13. «Первый канал» і натовпи туристів у Криму 

У спробі показати заповнений туристами кримський пляж, «Первый канал» використовував кадри трирічної давності в сюжеті про вхід Криму і Севастополя в рублеву зону (від 2 червня). 

Ці ж кадри можна побачити в сюжеті від 1 липня 2011 про зріст з початком курортного сезону злочинів у Криму. 


14. НТВ і мітинг в Італії 

Телеканал НТВ опублікував 17 травня на своєму сайті новину про те, що біля українського посольства відбулася акція проти викривлення європейськими ЗМІ інформації про ситуацію на Україні. Запис було проілюстровано фотографією студентів, протестуючих проти скорочення соціальних програм. 

Зараз фотографія замінена

15. Кисельов і німфи-монтажниці 

Телеканал «Россия 1» увечері 16 травня показав репортаж, присвячений подіям в українському Слов'янську. Стверджувалося, що бійці нацгвардії України вбивають мирних жителів, а в доказ продемонстрували тіло чоловіка. 

Портал InfoResist.org через деякий час заявив, що кадри з трупом були взяті з сюжету ВДТРК від 18 листопада 2012 року, який був присвячений введенню режиму КТО в Баксанському районі Кабардино-Балкарії. При цьому оперативна зйомка була надана Національним антитерористичним комітетом. 
Надалі телеканал видалив ролик, а заступник гендиректора ВДТРК Дмитро Кисельов пояснив помилку технічним браком. «Або юні німфи-монтажниці щось неправильно взяли звідкись там», - сказав він. 

16. Фосфорна бомба під Слов'янськом 

У середині червня телеканал «Звезда» поширив сюжет, в якому стверджувалося, що українська армія обстріляла селище під Слов'янськом запальними снарядами. 

Але це відео було знято десять років тому, в 2004 році в Іраку. Бомби застосовувалися Сполученими Штатами в спробах зупинити ескалацію насильства і забезпечити проведення президентських виборів у 2005 році - операція «Лють примари». 

17. Рука в зубах «бандерівця» 

6 червня на порталі «Російська весна» (його слоган - «Тільки перевірена інформація!») З'явився запис про те, що в Інтернеті потрапила фотографія з підписом «Укр їсть руку кацапа». За твердженням порталу, ця фотографіях з'явилася на форумах і сторінках соціальних мереж прихильників унітарної України. «Судячи з усього, знятий на фото особисто не бере участі у бойових діях, проте знаходиться безпосередньо в місцях подій», - сказано в замітці. 


Запис не має ніякого відношення до України. На ній - Максим Мак, художник-реквізитор, сфотографований під час роботи над фільмом «Ми з майбутнього». Фотографія 2008 року

18. Журналісти Lifenews і діти 

27 травня журналістка LifeNews Ерміна Котанджян опублікувала в твіттері фотографію хлопчика, який нібито постраждав в Донецькому аеропорту в результаті обстрілу. Фотографія була забезпечена посиланням на фейковий твіттер прокурора Криму Наталії Поклонської. 

Фотографія швидко розійшлася по мережі, по ній навіть встигли написати кілька новин, наприклад, омське видання БК55. Зрозумівши помилку, Котанджян видалила твіт. 


Насправді фотографія була зроблена рік тому в сирійському Алеппо, тоді в результаті обстрілу міста загинули дев'ять дітей. 

19. Гей-парад в день виборів президента 

Наприкінці квітня сайт The Kiev Times, написав про те, що в день виборів президента України (25 травня), представники секс-меншин запланували проведення масштабного гей-параду. Згодом ця новина не знайшла підтвердження, але про це також повідомили кілька видань, в тому числі GayRussia


Через добу після виборів, 26 травня, на сайті KM.RU з'явилася новина із заголовком «Євроінтеграція України почалася з першого в її історії гей-параду», в якій повідомлялося, що в Києві таки відбувся гей-парад. При цьому видання посилалося на репортаж з несанкціонованого параду, який пройшов рік тому, 25 травня 2013 року. Тоді несанкціоновану акцію розігнали. Ілюстрація до новини при цьому була взята також з торішнього відео. 


20. Підбитий танк в Торезі 

12 червня видання «Преса України» повідомило, що невідомі розстріляли в місті Торез (Донецька область) колону російських танків. Видання написало, що один з танків був підбитий і загорівся. Також про це написало видання LB.ua 

Насправді танків у місті не було, а фотографія, якої була проілюстрована новина, була зроблено 16 серпня 2008 року. На ній зображений підбитий грузинський Т72Б. 

21. Перейменування Слов'янська в Путінськ 

3 і 4 червня ряд українських ЗМІ опублікували новину про те, що сепаратисти перейменували Слов'янськ в Путінськ, що взяла свій початок на порталі UaReview, що спеціалізуються на написанні фейкових новин. У повідомленні стверджувалося, що про перейменування міста на прес-конференції оголосив народний мер Слов'янська В'ячеслав Пономарьов. Однією з перших цю новину на своїй сторінці в Facebook опублікувала ведуча «1+1» Соломія Вітвіцька, а пізніше вона з'явилася на порталах facenews.ua, «Вголос» і Zik.ua. Також ця новина була опублікована на «Пресі України». 

22. Спалювання українських книг російськими націоналістами 

У січні на сайті «Цензор» була опублікована новина про те, що в Криму «російські нацисти» провели смолоскипну ходу і спалювання українських книг, що супроводжувалося фотозвітом з заходу. 


Однак ці ж фотографії можна зустріти в матеріалі «Комсомольської правди» від 2010 року, присвяченому спалюванню підручників з історії України. 


23. Ополченці і арсенали зброї 

15 червня інформаційне агентство 112.ua написало новину про те, що сили АТО затримали групу бойовиків з арсеналом зброї. Зазначалося, що зброя і кілька бійців мають російське походження. 
При цьому фотографії, якими проілюстрована новина, зустрічалися ще в травні, зокрема, розкладку цієї зброї можна побачити в даному ролику: 


24. Тренувальна база ополченців 

1 липня портал «Лівий берег» з посиланням на українських військових поширив інформацію про знищення артилеристами табору в Слов'янську, в якому нібито навчалися ополченці і 250 бійців. 
Варто відзначити, що в той же день керівник медіацентру ополченців Слов'янська заявили, що у них немає навіть тренувального табору, відповідно, про його знищення мови йти не може.

новини партнерів

24 січня, 2020 п'ятниця

24 січня, 2020 п'ятниця

Відео

Введіть слово, щоб почати