live
Супутник ASTRA-4A 11766МГЦ. Поляризація-Н-горизонтальна. Символьна швидкість 27500КСИМВ/С FEC3/4

Як люди Януковича фінансують медіа-холдинг «ЗІК»

21 жовтня, 2014, 22:56
Сьогодні стара влада продовжує контролювати левову частину медіа-ринку України і широко застосовує цей ресурс в передвиборчих перегонах

Майдан став поразкою режиму Януковича, однак уламки його команди намагаються взяти реванш на майбутніх парламентських виборах і готувалися до них заздалегідь. Ще минулого року найближче оточення одіозного екс-президента Януковича почало скуповувати рейтингові медіа ресурси.  За задумом ідеологів «біло-блакитних» медійні активи Льовочкіна (Інтер), Ахметова (ТРК «Україна») та інші мали продовжувати обробляти лояльних до колишньої влади виборців Південного Сходу, а медійні ресурси на Заході країни паралельно були придбані як кризові (під вибори) для подальшої  дискредитації демократичних сил саме на їхній електоральній вотчині. Одним із таких ЗМІ став популярний на Західній Україні телеканал “ЗІК”, який останнім часом відзначився великою кількістю замовних матеріалів, зокрема, проти «Народного фронту».  

Сьогодні телеканал Еспресо.TV провів власне розслідування і з’ясував, на кого ж насправді працює цей начебто незалежний медіа-ресурс.

За словами народного депутата Михайла Хміля, колишнє оточення Януковича, або «Сім'я» пробує через «Опозиційний блок» та інші сили потрапити до парламенту.

«Вони успішно здійснюють такі спроби на Сході країни. Там, де вони цього не можуть робити — скуповують медійні ресурси на Заході країни, для того, щоб компрометувати демократичні сили, єдність, вносити певну смуту», - розповідає Хміль.

Дедалі частіше регіональні медіа рекламують прибічників минулого режиму і намагаються дискредитувати інших кандидатів. І це кидається в очі навіть медіа-експертам. «Кожен  п'ятий журналістський матеріал в регіональних ЗМІ — замовний», - говорить керівник проекту з моніторингу регіональних ЗМІ  українського освітнього центру реформ Світлана Єременко.

За її словами,  рекорди в цьому побив Львів:  «ЗІК» — це ті видання, які декларували себе за тої влади, як опозиційні, принаймні так їх сприймають громадяни, як опозиційні і незалежні. І якраз небезпека в тому, що ті видання, які мали би бути прикладом, які люди сприймають як опозиційні і незалежні, друкують от такий великий відсоток замовних матеріалів».

Згаданий експертом медіа-холдинг «ЗІК» називає себе інформаційним порталом №1 у Львові та у всій Західній Україні. Однойменний телеканал за останні роки домігся 100-відсоткового покриття території країни, а менеджери вважають свою роботу об'єктивною та неупередженою.

Однак, якщо популярність каналу в Західних регіонах, сумнівів не викликає, то питання об'єктивності та неупередженості якраз і стало предметом уваги народних обранців. Депутат Верховної Ради львів'янин Михайло Хміль стверджує: саме «ЗІК» нині може бути головним західноукраїнським ресурсом, що грає на руку прибічникам влади Януковича і створює в регіоні сприятливий для їхнього реваншу медіа-клімат.

«Багато розмов, інформації, чуток, які ходили навколо такого ресурсу, як ЗІК — багато спекуляцій, домислів про те, що засновники цієї медіа-компанії — це є офшорні компанії. Друге — що є багато інформації, яка підтверджує факт продажу компанії», - зазначає народний депутат.

Відомості про те, що «ЗІК» змінив власників є на сайті Національної ради з питань телебачення і радіомовлення. Вона переоформила ліцензії всередині минулого року. Однак, імена в цих даних не фігурують. Михайло Хміль написав депутатське звернення до Генеральної прокуратури та СБУ. Він стверджує, що за офшорною компанією, що стала власником «ЗІКу» може стояти ніхто інший, як оточення колишнього президента Януковича. Зокрема, екс-міністр доходів і зборів Олександр Клименко.

«Генеральний директор цієї компанії з екранів телевізорів виступає і закликає всіх до чесності, прозорості ведення бізнесу, мав би показати приклад і за нещодавно прийнятим законом показати власників цього медіа-ресурсу і показати, хто стоїть за фінансуванням цього медіа-ресурсу», - вважає Хміль.

Ми зателефонували керівникові «ЗІКу» і кандидату у депутати за мажоритарним округом у Львові Дмитру Добродомову. Той повідомив, що власником каналу залишається Петро Димінський, бізнесмен та власник ФК «Карпати» (Львів).  

Разом з тим, згідно з даними держреєстру, засновником холдингу «Західна інформаційна корпорація» на 100 відсотків є кіпрська офшорна компанія «Гракеа лімітед», зареєстрована в Нікосії за адресою вул. Темістоклі Дерві, 3. У свою чергу сама «Західна інформаційна корпорація» спільно з «Гракеа лімітед» є засновниками телерадіокомпанії «Міст ТБ» - юридичної структури каналу ЗІК. Варто зазначити, що раніше за цією ж адресою  журналісти «Української правди» розшукали кіпрський офіс компанії СКМ Рината Ахметова. А ще одна фірма, зареєстрована за цією ж адресою - FLEXGLADE LIMITED — 2 роки тому отримала 40 мільйонів доларів від компанії «Чорноморнафтогаз» - за укладання підводного трубопроводу. Міністерство енергетики в той час очолював одіозний Юрій Бойко, відомий «вежовою аферою» на кілька сот мільйонів доларів.

Юрій Бойко, до речі, нині №1 у списку так званого «Опозиційного блоку» колишніх прибічників Віктора Януковича. Цікавим  виявився ззовні непримітний 17-й номер у списку «опозиціонерів» - Андрій Миколайович Кисельов. Згідно з даними, поданими до ЦВК — комерційний директор ТОВариства «УкрМет». А ще — добре відомий як голова Донецької молодіжної організації «Молоді регіони» і лідер фракції «Партії регіонів» в Донецькій міськраді. При цьому інтернет-видання «Преступности.нет» називає Кисельва однокурсником старшого сина Віктора Януковича, і кумом екс-міністра доходів і зборів Олександра Клименка. Його компанія «УкрМет» свого часу контролювала мільярдний ринок  металобрухту. Схему незаконного збору металів влітку цього року викрила Миколаївська податкова. Батько Андрія Кисельова — Микола Кисельов — є основним бенефіціаром такого собі «Грін банку». Між тим, компанія «УкрМет-Південь» на сайті банку заявлена як один з акціонерів. І саме «Грін Банк» виводить на тих, хто, за всіма ознаками, реально контролює умовних власників телеканалу «ЗІК», схованих за кіпрською Гракеа лімітед. Минулого місяця українська фінансова установа «Грінбанк» була визнана неплатоспроможною.

Національний банк України ухвалив рішення про виведення з ринку ПАТ «ГРІН БАНК». У 2012 - 2014 роках Банк неодноразово порушував законодавство у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, проводив ризикову діяльність, а отже, створював загрозу інтересам вкладників. Загалом протягом 2013-2014-го років банк провів фінансові операції з переведення коштів у готівкову форму на загальну суму близько 20-и мільярдів гривень.

Ми відвідали попереднє місце дислокації фінустанови й довідалися деталі її сумнівної діяльності.

«Я ніколи стільки грошей не бачив..  Коли три чоловіки два баула ледве тягнуть, аж спотикаються.  Це одна, друга ходка, як машина прийде. Ну скільки в такому баулі — уявити  не можна. І оце по 2, по 4 таких баула — машина прийде і тягнуть, і тягнуть. Ну, мабуть, за день вантажівка. За день», - розповів нам охоронець банку.

В офісі підтвердили, що банком керували «донецькі».

І навіть після того, як Віктор Янукович та його оточення втекли з країни, «Грін банк» ще продовжував реалізовувати злочинні конвертаційні схеми, - розповіли нам в службі охорони.

Природно «Грін банк», котрий належав кумові Олександра Клименка Кисельову, влітку цього року привернув увагу Генеральної прокуратури. Її слідчі взялися перевіряти причетність установи - до фінансування терористів на Сході країни.

Генеральна прокуратура розслідує кримінальне провадження за фактом зловживання владою та службовим становищем колишнім Міністром доходів і зборів України Олександром Клименком та іншими службовими особами цього Міністерства, а також ухилення від сплати податків в особливо великих розмірах.

У зв’язку з клопотанням слідчого Печерський райсуд м. Києва виніс ухвалу про надання дозволу на проведення обшуку в приміщенні ПАТ «Грін Банк» з метою вилучення документів, комп'ютерної техніки, записів, предметів, а також грошових коштів, здобутих злочинним шляхом.

І ось тут найцікавіше. Виявилося, що розробку системи електронного управління «клієнт-банк» для «Грін банку» замовляла така собі донецька фірма «Інноваційні бізнес системи». Її засновник — уродженець Донбасу Руслан Скулімовський — особисто наймав на цю роботу айтішників — розробників комп'ютерних програм. Співбесіда з ними проходила в столичному бізнес-центрі «Парус». Хлопці працювали півроку,  виконали свою роботу, однак, Скулімовський з ними чомусь не розрахувався. Це було в лютому 2014-го. У той самий час, коли минулий режим уже пакував валізи. Ми поспілкувалися з одним із фахівців, що писав комп'ютерну програму для «Грін банку» на замовлення Скулімовського. Андрій стверджує, що з самого початку було зрозуміло — банк створили для відмивання грошей. За його словами, на той момент банк навіть не мав ліцензії Візи та Мастер-кард.  Андрій також розповів, що організацію роботи «Грін банку» забезпечували десятки фірм: «Інноваційні бізнес-системи — це той підрядник, де він приймав рішення, це єдина компанія, яка брала участь в організації ай-ти рішень інших внутрішніх компаній. Скулімовскій займався автоматизацією цих груп-компаній. Клименко спускав на гальмах їхні сумнівні операції. Вони спускалися завдяки йому чи зв'язкам близьким з ним або керівництвом держави в той час».

Якщо з екс-міністром доходів і зборів Клименком все зрозуміло — він був членом так званої «Сім'ї» і працював на збагачення ненажерливих Януковичів, то роль у цих схемах Руслана Скулімовського варто вивчити докладніше.  Адже це, саме його прізвище фігурує в депутатському запиті Михайла Хміля на адресу Генпрокуратури та СБУ щодо необхідості з'ясувати справжніх власників телеканалу «ЗІК».

«Вищезгадані одіозні особи (Клименко, Арбузов, Курченко) досі намагаються контролювати свій бізнес через підставних осіб. Зокрема, Скулімовський Руслан Леонідович, якого знають, як одного з топ-менеджерів Клименка-Курченка», - йдеться в запиті Михайла Хміля. 

«Таке відоме прізвище цього ж самого Скулімовського, який є засновником або топ-менеджером більше десятка компаній, місце реєстрації яких  або Донецьк, або місто Ялта», - розповідає Хміль.

Згідно з отриманими даними податкової звітності, транспортно-експедиційна компанія Скулімовського «Укр-Транс» постачала товарно-матеріальні цінності компаніям кума Клименка і однокурсника Олександра Януковича - Олександра Кисельова — нині «опозиційного» кандидата в депутати. Зокрема, «Укр Мету» та його регіональним представництвам - «Укр Мет-Заходу» та «Укр Мет-Центру». А ТОВ  «Інноваційні бізнес системи», що працювало на сумнозвісний «Грін Банк», пов'язане фінансовими потоками безпосередньо з телерадіокомпанією «Міст ТБ». На «Міст ТБ» виводить й «РБ Інтерпрайс Україна» Скулімовського - надходження фінансово-матеріальних цінностей було зафіксовано 31-го липня 2014-го року. Фігурує у зв'язках з телеканалом «ЗІК» й заснована Скулімовським фірма «Віка-Україна». Зокрема, 24-го лютого поточного року ця фірма перерахувала на користь телерадіокомпанії «Міст ТБ» шістсот тисяч гривень поворотної фінансової допомоги.

«Я вже особисто бачив платіжки, які підтверджують факт заходження грошей на компанію з донецьких фірм через офшорні компанії. - «Віка-Україна»? - «Віка-Україна», Гракеа лімітед -  офшорна компанія, деякі інші», - розповідає Хміль.

Схоже, що за офшоркою «Гракеа лімітед», котра є засновником телеканалу «ЗІК», можуть стояти люди з оточення колишнього президента Януковича — так званої «Сім'ї». А сам Руслан Скулімовський на телеканалі може виконувати роль такого собі фінансового й ідейного наглядача. Принаймні, його періодично навіть запрошують на ефіри — у статусі  економічного експерта. Щоправда маловідомого у економічній журналістиці.

Самі журналісти ЗІКу визнають, що цей Скулімовський довгий час перебував в редакції, надавав послуги. Але на це мають дати відповідь компетентні органи, аби розставити всі крапки над «І». Сам же Скулімовський нам відповів, що він є директором з розвитку телеканалу, а власник - Демінський.

Цікаво, що на телеканалі «ЗІК» свого часу виходило в ефір велике інтерв'ю тоді ще головного податківця Клименка. Власне, воно більш нагадувало світську бесіду ніж жорсткий журналістський допит. За годину інтерв'ю із одіозним міністром йому не задали жодного незручного запитання - так,  ніби, заздалегідь про це домовилися.

Втім, аби приховати тих, хто стоїть за кіпрським засновником «ЗІКу», тамтешня фірма «Гракеа лімітед» змінила й своїх засновників. За нашими даними, з такої собі LINKIA MANAGEMENT LIMITED на STANMA SECRETARIAL LIMITED. Ця фірма по суті є юридичним бюро, що надає послуги з приховування реального власника. Зазвичай такі офшорні трасти оформляють на себе власність фіктивно, передаючи права по довіреності. Якби сам бізнесмен Петро Димінський, якого менеджери називають власником телеканалу «ЗІК», і справді був ним до сих пір, то принаймні на засіданні Нацради з питань телебачення і радіомовлення про це чітко було би повідомлено. Адже це — вимога Закону про прозорість медіавласності, який вступив у силу всередині літа минулого року. Однак, переоформлюючи ліцензію на мовлення у зв'язку зі зміною власника, ТРК «Міст ТБ» так і не оприлюднила імені цього власника.

Звісно, менеджери холдингу «ЗІК» відхрещуються від причетності до його поточної діяльності фінансових управлінців з команди Клименка.  Але очевидні зв'язки Руслана Скулімовського саме із  структурами одіозного екс-міністра-втікача дають об'єктивні підстави підозрювати: «Сім'я» досі контролює значну частину українського медіа-ринку через підставних осіб.

новини партнерів

30 серпня, 2016 вівторок

29 серпня, 2016 понеділок

30 серпня, 2016 вівторок

29 серпня, 2016 понеділок

Відео

Супутник ASTRA-4A 11766МГЦ. Поляризація-Н-горизонтальна. Символьна швидкість 27500КСИМВ/С FEC3/4

Програми

Введіть слово, щоб почати